از بلال بن رباح، به طور مرفوع آمده است: اگر من میان شما مبعوث نشده بودم عمر مبعوث می شد!
ابن عدی آن را، از دو طریق آورده و گفته است: زکریا (و کار) کذاب حدیث ساز است وابن واقد عبد الله متروک الحدیث است و مشرح بن عاهان قابل احتجاج نیست. و ابن جوزی در ” الموضوعات ” آن را با همان دو طریق آورده و گفته است: این دو حدیث بطور صحیح از رسول خدا نیامده است، اما اولی، برای اینکه زکریا ابن یحیی از دروغ گویان بزرگ است که ابن عدی گفته است: او حدیث ساخته است، و اما دومی، به خاطر آنکه احمد و یحیی گفته اند: عبد الله بن واقد کسی نیست، و نسائی گفته است: متروک الحدیث است و ابن حبان گفته است: نوشته های مشروح دگرگون شده است و احتجاج به آن باطل است. و ابن عساکر در تاریخش جلد 3 صفحه 287 آن را از طریق مشرح بن عاهان چنین آورده است”: اگر بعد ازمن پیامبری باشد او عمر بن خطاب است.”
الغدیر فى الکتاب و السنه و الادب، ج5، ص: 500